Uvodna riječ

Ulazeći u svoj drugi mandat, Pomorski klaster definiran je: snažnom tradicijom, slabim tržištem i inovativnim idejama. Tradiciju imate i tu Vam pomoć ne treba, no vrlo rado ćemo podržati Vaše dobre ideje i pomoći da se okrenete prema kvalitetnim tržištima.

Prve dvije godine rada klastera dosta smo se bavili razvojem strategija, što je u neku ruku i naša obveza, a te strategije bile su nam potrebne kako bi otvorili put financiranju svih Vaših ideja. Temelji su postavljeni, i sad je vrijeme na Vama da nam se pridružite ako već niste i prijavite svoje ideje, a mi ćemo ih podržati da dođu na listu projekata od nacionalnih interesa kao što smo prve tamo već postavili.
Uspostavili smo suradnju sa dva europska klastera, talijanskim DITENAVE i francuskim PoleMER. Osim neposredne poslovne i znanstvene suradnje koju je moguće ostvariti među članicama ovih klastera, otvorene su velike mogućnosti zajedničkog nastupa prema raznim fondovima, što nam je svima vrlo zanimljivo.
Definirali smo novi vizualni identitet klastera. Sada se zovemo MarC (maritime cluster) i uskoro ćete znatno više informacija moći pronaći na novim stranicama klastera www.marc.hr

U ovom drugom mandatu krećemo s tematskim sastancima i radionicama. Spustiti ćemo se prema pojedinim pomorskim područjima i potaknuti razvoj projekata unutar pojedinih područja, promovirajući inovacije i konkurentnost kroz konkretne projekte. Jačati ćemo suradnju s međunarodnim klasterima i otvarati nove komunikacijske kanale, prateći tržišne trendove i inovacije.

A da ne pričamo samo mi Vama, pridružite nam se i recite Vi nama koji je Vaš put podizanja konkurentnosti, a mi ćemo Vam pomoći da taj put lakše savladate.

Tomislav Uroda

BDP (2016.) – 45, 58 milijardi € • BDP po stanovniku (2016.) – 10 929 € • Robni izvoz (2016.) – 12,3 milijarde € • Prihodi od turizma (2016) – 8,6 milijardi € • Prosječni tečaj (2016.) HRK/EUR – 7,5; HRK/USD – 6,8